Výukové metody

Učebnice (Klavírní školy), které jsou dostupné a běžně používané mi nevyhovují, proto používám vlastní vytvořené materiály. Za důležitější považuju pochopení základní harmonie (akordů), než polyfonní hru od samého počátku, jak je běžné u většiny klavírních škol. Toto pojetí - kdy se opomíjí harmonická stránka - vede k bezmyšlenkovitému a strojovému hraní. Mnoho Bayerových a Czerneho nezáživných etud působí dojmem hracího strojku - a děti pak tímto způsobem hrají.

Další oblast, která se v těchto školách zcela opomíjí, je hra jako doprovod - ke zpěvu či k jinému melodickému nástroji. Akordy se pouze suše uvedou v základních tvarech nebo v obratech, ale jejich praktické používání - jak je spojovat - zůstává nedotčeno. Více o výuce ZDE

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky